PS5 jest dużo lepszy od Xboxa Series X – twierdzi Ali Saheli

PS5 czy Xbox X? Mimo, że to premiery tych konsol jeszcze trochę, to gracze już zastanawiają się, która konsola wygra pojedynek. Ali Saheli, inżynier grafiki zatrudniony przez Crytek, udzielił wywiadu irańskiej stronie Vigiato. Saheli uważa, że ​​PlayStation 5 będzie pod wieloma względami lepszą platformą niż następny Xbox.

PS5 czy Xbox Series X? Która konsola jest lepsza?

Ali Saheli, inżynier grafiki w Crytek, udzielał niedawno wywiadu irańskiej stronie internetowej Vigiato. Tematem wywiadu były konsole nowej generacji. Deweloper uważa, że ​​ostatecznie PS5 będzie o wiele lepszą platformą od Xboxa. Skąd ta pewność? Głównie dlatego, że praca z urządzeniem Sony jest niezwykle prosta i łatwo można z niego wyciągnąć maksimum możliwości. Rozmowa została przetłumaczona przez jednego z użytkowników Twittera.

„Deweloperzy twierdzą, że PS5 jest najłatwiejszą konsolą, na jakiej kiedykolwiek pisali kod, aby osiągnąć najwyższą wydajność. Jeśli chodzi o oprogramowanie, kodowanie na PS5 jest niezwykle proste i ma tak wiele możliwości, że twórcy wręcz ją kochają. Mogę śmiało powiedzieć, że PS5 to lepsza konsola od Xboxa X”.

Według Ali Saheli głośne 12 teraflopów z Xbox Series X to raczej wartość teoretyczna, którą można zaobserwować tylko w idealnej sytuacji. W praktyce programiści nie będą mieli dostępu do takiej mocy, ponieważ między komponentami występuje wiele tzw. „Wąskich gardeł”.

„Dobrym przykładem sprzętu Xbox Series X jest jego pamięć RAM. Microsoft podzielił pamięć RAM na dwie części. Ten sam błąd, który popełnili z Xbox One. Jedna część pamięci RAM ma wysoką przepustowość, a druga niską. I na pewno kodowanie tego może być trochę trudne. Ponieważ łączna ilość rzeczy, które chcemy włożyć do szybkiej części, jest tak duża, że ​​może powodować problemy. A jeśli chcemy wesprzeć 4k, będzie to zupełnie inna historia. Więc będą rzeczy, które utrzymają GPU off ” – mówi Ali.

Ali Saheli uważa, że PS5 jest lepsze od Xboxa Series X

Według grafika ostatecznym rezultatem będzie to, że Xbox Series X w większości przypadków nie będzie oferować maksymalnej wydajności, podczas gdy PS5, wręcz przeciwnie, będzie w stanie dostarczyć zapowiedzianych 10,28 teraflopów. Ponadto będzie wymagać znacznie mniej pracy od programistów. W dużej mierze jest to spowodowane wzrostem zegarów zamiast wzrostu liczby jednostek obliczeniowych.

„Zwiększenie szybkości zegara ma pewne zalety, takie jak pamięć, rasterizer i każda inna część GPU, ponieważ jego wydajność zależy od szybkości zegara, rzeczy niezwiązane z liczbą CU lub Tflops będą działać szybciej. Więc pozostałe części GPU będzie działać jeszcze lepiej ”, mówi Saheli.

Deweloper porównuje tę sytuację do działania procesorów w grach komputerowych – powyżej pewnego poziomu liczba rdzeni traci na znaczeniu, a najważniejszy jest wysoki zegar. To samo dotyczy dużej liczby jednostek CU (jednostek obliczeniowych) na karcie graficznej – ma to znaczenie tylko wtedy, gdy programiści są w stanie znaleźć dla nich pracę. Zasadniczo pod wieloma względami coraz mniej taktowanych jednostek wykonuje lepszą pracę.

PS5 czy Xbox Series X – inne systemy operacyjne

Kolejną dużą różnicą między PS5 i XSX będą ich systemy operacyjne i interfejs programowania – tzw. API. Xbox użyje zmodyfikowanego systemu Windows i nowej wersji DirectX, a PS5 otrzyma własne rozwiązania przygotowane od nowa na nową konsolę. Saheli podkreśla, że ​​Sony zaoferowało już lepsze narzędzia programistom dla poprzednich generacji i wygląda na to, że sytuacja nie zmieni się wraz z pojawieniem się PlayStation 5 i nowego Xboxa.

„To, co widzieliśmy w komputerach PC, to DX12 i Vulkan. Bez zmiany sprzętu, ze zmianą architektury oprogramowania można więcej wycisnąć z samego sprzętu. Dotyczy to również konsol. Sony działa na PS5 na swoim systemie operacyjnym, ale Microsoft używa niestandardowej wersji systemu Windows na konsolę Xbox Series X. Obie są bardzo różne. Ponieważ Sony stworzyło oprogramowanie specjalnie na PS5. Oczywiście da więcej możliwości programistom niż Microsoft, co w zasadzie sprowadza PC DX na konsolę – czytamy.

PS5 vs Xbox – przed premierą wskazania na konsolę Sony

Deweloper uważa, że ​​różnice w interfejsach API obu konsol będą oznaczać, że w przeciwieństwie do obaw niektórych graczy, PS5 nie będzie miało problemów pod koniec generacji.

„Zwykle Playstation API ogólnie daje większą swobodę. Dlatego na końcu każdego next gena widać więcej oszałamiających wyników ze strony konsol Sony. Na przykład w 7. generacji na początku popularne gry działały bardzo źle na PS3, ale w końcu Uncharted 3 lub TLOU wychodziły z tego ”- mówi inżynier Crytek, dodając, że XSX może mieć przewagę pod względem samej rozdzielczości.

Zapytany bezpośrednio, które urządzenie uważa za lepsze, Saheli bez wahania wskazuje na PlayStation 5.

„Bez wątpienia i zdecydowanie PS5. Jako programista mówię, że PS5 jest znacznie lepszy i nie sądzę, że można znaleźć programistę, który wymieni przynajmniej jedną przewagę XSX nad PS5” – podsumowuje programista.

3 4 votes
Article Rating

Podobne wpisy

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chcemy poznać Twoje zdanie - zostaw komentarz!x
()
x
Share This