Ghost of Tsushima robi wrażenie na oficjalnym gameplayu

Sucker Punch Productions opublikowało nowy 18-minutowy gameplay z Ghost of Tsushima gry, nad którą studio obecnie pracuje. W filmiku możemy zobaczyć takie elementy rozgrywki jak eksploracja, walka i inne. Gameplay był pokazywany na żywo i cieszył się dużym rozgłosem wśród graczy.
Szczyt możliwości graficznych Playstation 4 ?
Kiedy Ghost of Tsushima zostało pokazane na E3 rok temu, to już wtedy zrobiło na wielu olbrzymie wrażenie technologiczne. Sposób, w jaki drzewa czy liście reagują na wiatr to coś niesamowitego, autorzy przywiązują dużą dbałość o szczegóły. Do tego należy dodać samą oprawę artystyczną gry, która robi wrażenie nie mniejsze niż strona technologiczna. Na zaprezentowanym świeżo filmiku tylko możemy się utwierdzić w tym przekonaniu. Patrząc na GoT, można wysunąć wnioski czy aby na pewno jest nam potrzebne PS5 skoro na obecną generację gry, mogą tak wyglądać.
Ghost of Tsushima-rozgrywka
W grze przyjdzie nam eksplorować tytułowe wyspy Tsushima, i to właśnie one zostały w dużej mierze pokazane. Starożytna Japonia ciągnie się po horyzont i jest pełna w wioski, wzgórza, bambusowe lasy i ukryte miejsca. Do schowanych miejsc, które mogą kryć jakąś zawartość, zaprowadzić nas będą w stanie zwierzęta np. ptaki czy lisy. W grze zaimplementowano również element, który będzie nas prowadził do określonego celu, a występować on będzie w postaci efektownego podmuchu wiatru. Nie wiadomo jak wielka ma być sama mapa gry, ale w grze dodano również opcje szybkiej podróży. Tak więc jeśli kogoś męczą długie wyprawy piesze lub konne to będzie mógł skorzystać z takiej opcji.
Świetnie wyglądająca walka
W grze będzie można się walczyć w honorowy sposób jak prawdziwy samuraj, czyli tradycyjne walki na miecze, które wyglądają na bardzo satysfakcjonujące i rozbudowane (pojawia się zaczerpnięte z Wiedźmina odbijanie strzał za pomocą oręża). Twórcy mieli się podobno inspirować filmami samurajskimi, co ma na dodać im większego realizmy. W grze jest również dostępne granie po cichu, czyli, krótko mówiąc, skradanie się i eliminowanie pojedynczo za pomocą jednego ciosu. Do tego gra będzie rozwinięta o strzelanie z łuku oraz takie akcesoria jak bomby dymne itp.
Bohater Samuraj Jin
Ghost of Tsushima ma kłaść duży na nacisk na bohatera, żeby go dobrze ukazać w kontekście fabularnym, ale by gracze mogli go także personalizować na własne upodobanie i by był dopasowany do ich stylu gry. Protagonista będzie zdobywał doświadczenie wraz z rozgrywką i będzie posiadał coraz to nowsze umiejętności oraz wyposażenie. Ma również się pojawić ulepszanie ekwipunku. Do tego dojdą specjalne talizmany, a każdy z nich będzie nieco, zmieniał naszą technikę walki.
Photo Mode i trochę ducha Assassyna w starożytnej Japoni
W grze oczywiście pojawi się znany dobrze graczom photo mode, za pomocą którego będziemy mogli robić zdjęcia z samej rozgrywki. Gra ma się czym chwalić, więc dla fanów robienia ładnych ujęć z gier będzie to nie lada gratka.
Można trochę złośliwie porównać grę Amerykańskiego studia do serii Assassyn’s Creed, co wiele osób robi i w zasadzie, to widać, że dużo czerpią Ubisoft. Wiele elementów będzie czerpać z tych gier, a od dłuższego czasu wielu graczom marzy się by, właśnie francuski wydawca odtworzył starożytną Japonię, a zapowiedziany ostatnio Assassin’s Creed Valhalla całkowicie pogrzebał te oczekiwania. Ni mniej dostaniemy w tym roku najprawdopodobniej dwie gry, które przybliża nam nieco historie tych bardzo interesujących okresów. Zapowiadają się one obie dobrze, a Na Japonię z zakonem asasynów w tle jeszcze przyjdzie pora.