Jakie ustawienia do Red Dead Redemption 2 będą najlepsze?

 Jakie ustawienia do Red Dead Redemption 2 będą najlepsze?

Jakie ustawienia do Red Dead Redemption 2 będą najlepsze? Red Dead Redemption 2, to produkcja która narobiła mnóstwo szumu. Gra pierwotnie ukazała się w październiku 2018 roku na konsole PS4 oraz Xbox One. Pecetowi gracze doczekali się premiery komputerowej nieco ponad rok później, co mogło dziwić ponieważ na dużo bardziej oczywisty port komputerowy GTA V, było dane czekać aż dwa lata, choć w tym przypadku można było to wytłumaczyć po prostu oczekiwaniem na nową generację konsol. Nie o piątej części słynnej serii Rockstara będzie jednak dzisiejsza rozpiska. A mianowicie o kowbojskich przygodach naszych bohaterów

Wielki hit w cieniu optymalizacyjnego kitu

Zacznijmy od tego, że jeśli ktoś zaufał Rockstarowi w kwestii dopracowania silnika gry i przeniesienia go na komputerowe realia, na pewno poczuł duży zawód. Na producenta spadła ogromna fala krytyki, gracze bez zastanowienia porównywali sytuację do tej, jaka miała miejsce 9 lat wcześniej, czyli pecetowego wydania GTA IV. Prawdę mówiąc, pod niektórymi względami Red Dead 2, wypadał tutaj jeszcze gorzej. Gracze jeszcze do tej pory, zmagają się z błędami w trakcie rozgrywki, które natarczywie wyrzucają ich z gry, występują błędy graficzne, migotania, artefakty. Występowały także błędy związane z launcherem rockstar, który uniemożliwiał uruchomienie już nie samej gry, a całej platformy. Śmiesznie prezentuje się także sytuacja, w której Rockstar podaje wymagania sprzętowe gry na miesiąc przed premierą. A na premierę okazuje się, że rekomendowana konfiguracja, nie jest rekomendowaną konfiguracją, natomiast minimalna, to gwarancja pokazu slajdów i definicji niegrywalności.

Pół roku po premierze… jak wygląda sytuacja?

Na pewno lepiej, choć błędów nie brakuje. Różne pecety, różnie reagują, ale powiedzmy, że sytuacja jest już na tyle opanowana, że można zacząć, lub wrócić do gry. Zanim to jednak zrobimy, warto odpowiednio skonfigurować ustawienia gry. Automatyczna optymalizacja w grze lub np. w sterowniku graficznym Nvidia, Nie ustawi nam prawidłowo. Są to zbyt ogólne ustawienia, nieoddające w pełni rzeczywistości, zdecydowanie warto pogrzebać samemu i skorzystać z innych presetów. Które działają stabilnie na w miarę nowych konfiguracjach. Nie koniecznie RTX 2080 TI, Intel Core i9 z 64 GB ramu. Mimo wszystko 10-letni komputer to też zły pomysł. Trzeba przyznać, że gra wygląda przepięknie.

Preset 1 – Jakość konsolowa

Jakość konsolowa jest niemożliwa do osiągnięcia. Ponieważ nawet Xbox One w wersji X, czyli potężniejszy od PS4 pro potwór, nie jest w stanie dorównać pecetowym urokom, nawet gdy niektóre z nich są ustawione na LOW. To z pewnością dobra wiadomość, ponieważ ta konfiguracja nadaje grze dzięki temu lepszego wyglądu i zapewnia porównywalną z konsolami płynność gry. Te ustawienia na większości komputerów średnio – niskiej klasy. Da akceptowalną płynność:

  • Jakość tekstury: Ultra
  • Filtrowanie anizotropowe: 4x
  • Jakość oświetlenia: średnia
  • Globalna jakość oświetlenia: średnia / niska
  • Jakość cienia: wysoka
  • Jakość dalekiego cienia: Niska (XB1X jest niższy niż niski)
  • SSAO: średni
  • Jakość odbicia: Niska (XB1X jest niższa niż niska)
  • Jakość lustra: wysoka
  • Jakość wody: niestandardowa
  • Jakość wolumetryczna: niestandardowa
  • Jakość cząstek: średnia
  • Jakość tesselacji: wysoka / średnia
  • TAA: High / Medium / Off (Preferencje)
  • FXAA: Wył
  • MSAA: Wył
  • Ustawienia zaawansowane: Odblokowane
  • Interfejs API grafiki: Vulkan
  • Rozdzielczość prawie wolumetryczna: niska (XB1X jest niższa niż niska)
  • Rozdzielczość daleko wolumetryczna: niska (XB1X jest niższa niż niska)
  • Wolumetryczne oświetlenie jakości: wysoka / średnia
  • Unlocked Volumetric Raymarch Resolution: Off
  • Jakość oświetlenia cząstek: średnia
  • Miękkie cienie: wysokie
  • Cienie trawy: średnie / niskie
  • Long Shadows: Off
  • Pełna rozdzielczość SSAO: Wył
  • Jakość refrakcji wody: wysoka
  • Jakość odbicia wody: średnia
  • Jakość fizyki wody: 1/4
  • Skala rozdzielczości: Wyłączona (należy ją pominąć, ale ustawienie jej poniżej 1x zdecydowanie poprawi częstotliwość klatek, jeśli to konieczne)
  • Ostrzenie TAA: Wyłączone
  • Motion Blur: On / Off (Preferencje)
  • Odbicie MSAA: Wyłączone
  • Poziom szczegółowości geometrii: 5/5
  • Poziom szczegółowości trawy: 2/10
  • Jakość drzewa: niska (XB1X jest niższa niż niska)
  • Jakość mapowania okluzji paralaksy: Wysoka / średnia
  • Jakość kalkomanii: średnia
  • Jakość futra: średnia
  • Drzewo Tesselation: Off

Preset 2 – Średniej Klasy PC

Następnie mamy preset nr 2. Testowany mniej więcej na budżecie za 3.000 tys. zł.

  • Tekstury – Ultra
  • Filtrowanie Anizotropowe – 16x
  • Jakość oświetlenia – Średnie
  • Jakość globalnego oświetlenia – Wysokie
  • Jakość cieni – Wysokie
  • Jakość odległych cieni – Średnie
  • Okluzja otoczenia przestrzeni ekranowej – Średnie, Wysokie lub Ultra
  • Jakość odbić (przestrzeni ekranu) – Średnie lub Niskie
  • Jakość odbić (lustra) – Wysokie lub Ultra
  • Jakość wody (refrakcje, odbicia i fizyka) – Średnie
  • Jakość efektów wolumetrycznych (bliskie, dalekie, oświetlenie) – Średnie
  • Jakość cząsteczek – Wysokie
  • Jakość teselacji – Wysokie
  • TAA – Wysokie
  • FXAA – Wyłączone
  • MSAA – Wyłączone
  • Wolumetryczne przenikanie światła – Wyłączone
  • Jakość miękkich cieni – Średnie
  • Jakość cieni trawy – Średnie
  • Długie cienie – Włączone
  • Okluzja otoczenia przestrzeni ekranu (pełna rozdzielczość) – Wyłączone
  • Jakość zachowania wody – Średnie
  • Skala rozdzielczości – Wyłączone
  • Wyostrzanie TAA – Włączone (maksimum) jeżeli nie korzystasz z wyostrzania Nvidii lub AMD
  • Rozmycie w ruchu – Włączone
  • MSAA odbić – Wyłączone
  • Szczegóły obiektów geometrycznych – Maksimum
  • Poziom szczegółów trawy – 2 lub 3 na 10
  • Jakość drzew – Ultra
  • Jakość okluzyjnego mapowania paralaksy – Ultra
  • Jakość tekstur naklejanych – Wysokie
  • Jakość futra – Wysokie

Preset 3 – Hardware Unboxed

Dlaczego warto wybrać te presety? Ponieważ są po prostu optymalne i nie narażają gry na crashe w postaci przeciążenia związanego z przepełnionym buforem pamięci, bo są po prostu odpowiednio i logicznie zbalansowane dla większości w miarę nowszych konfiguracji PC. Ustawienia dostępne w poniższym filmie:

Nie baw się ustawieniami na własną rękę

Jest to zły pomysł, gra oferują ogromny wachlarz ustawień. Sama woda ma tutaj kilka ustawień i suwaków, praktycznie wszystko jest rozłożone na części, warto zapoznać się z grafiką, przedstawiającą, wpływ na wydajność poszczególnych ustawień. A prezentuje się ona następująco:

źródło: GAME DEBATE

Podsumowując, jeśli ktoś chciałby pobawić się tymi najpopularniejszymi i najstabilniejszymi presetami, to przede wszystkim warto posiłkować się tą grafiką, która będzie, wielkim odciążeniem dla nieobeznanego laika.

5 2 votes
Article Rating

Method Man

Podobne wpisy

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x